Każda z nas boryka się z jakimiś mankamentami w swoim ciele – a to za duże uda, zbyt szerokie biodra, większy brzuszek, mało umięśnione ciało. Smukłą, wysportowaną sylwetkę można uzyskać odpowiednimi ćwiczeniami, aktywnościami oraz dietą. Warto pamiętać, że same ćwiczenia na niewiele się zdadzą. Dużo kobiet ćwiczy tylko po co, aby móc zajadać się potem słodyczami czy fast foodami. Jeśli chce się zrzucić nadprogramowe kilogramy to taka praktyka w tym nie pomoże. Dlatego mając jasno określony cel, dobrze jest na samym początku udać się do dietetyka, który wskaże odpowiedni jadłospis, przeanalizuje dokładnie skład naszego ciała. Nasze domowe wagi pokazują niewiele, a dobrze jest wiedzieć ile mamy w sobie mięśni, a ile tłuszczu, który należałoby spalić. Dietetyk dodatkowo dobrze zmotywuje do działania i też wyjaśni, jak prawidłowo się odżywiać, czego unikać, czego ze sobą nie powinno się łączyć. To uwagi, które warto wziąć sobie do serca.

 

Dieta plus aktywność fizyczna

Sama dieta pomoże pozbyć się zbędnych kilogramów, jednak szybsze efekty uzyskamy dokładając do tego ćwiczenia bądź inną aktywność. Co można wybrać? Oto kilka propozycji:

 

  • Zumba – świetny wybór dla tych osób, które nie przepadają za typowymi zajęciami fitness. Zumba to połączenie ćwiczeń i muzyki. Zajęcia trwają od pół godziny do godziny czasu i potrafią naładować pozytywną energią. Układy są intensywne, więc regularne uczęszczanie na zajęcia na pewno dobrze wpłynie na sylwetkę.
  • Bieganie – to jedna z aktywności, do której potrzebujemy tylko chęci oraz dobrych butów. Niektórzy mogą błędnie myśleć, że potrzeba zaopatrzyć się od razu kilka par butów czy dużo gadżetów. Gadżety czasem są przydatne – nerki, kamizelki z kieszonkami, pulsometry, zegarek ze stoperem i na pewno warto nabyć to, co uznamy na początku za niezbędne. Ale jeśli chodzi o buty, to na start wystarczy zaopatrzyć się w jedna dobrą parę. Buty można prać w pralce, potwierdzenie nawet znajdziemy od doświadczonego biegacza na stronie https://ksstaszewscy.pl/jak-wyprac-buty-biegowe-w-pralce-majac-zone-pedantke/, więc dopiero gdy uznamy, że bieganie jest dla nas i będziemy planować więcej treningów, tras to wtedy warto na pewno zakupić dodatkowe buty. Bieganie bardzo dobrze działa na organizm, wzmacnia ciało, wysmukla sylwetkę, poprawia krążenie i kondycję. Jeśli nie biegało się wcześniej to na pewno warto zasięgnąć porad odnośnie tego, jak prawidłowo zacząć.
  • Fitness – to dobry wybór dla osób, które nie mogą się same zmotywować do ćwiczeń w domu na macie. Na zajęciach fitness obecnych jest zawsze co najmniej kilka osób, a w grupie wiele z nas czuje jeszcze większą motywację do działania. Ogromnym plusem jest to, że zajęcia dzielą się tematycznie w zależności od tego, na jakie partie ciała chcemy położyć nacisk. Można wybrać więc ćwiczenia na wzmocnienie mięśni ud i pośladków, ćwiczenia na płaski brzuch lub ćwiczenia ogólnie wzmacniające cały organizm. Ćwiczenia trwają przeważnie około 50 minut. Warto brać w nich udział 2-3 razy w tygodniu.

 

Jak uzyskać smukłą sylwetkę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *